сряда, 11 февруари 2015 г.

20 неща, на които ме е учила мама




20 неща, на които ме е учила мама.
Припомням си през сълзи и смях, но с огромна благодарност.
Няма на света човек, който да ни разбира по-добре от майката. В думите и, даже когато ни се кара, е скрита истинска житейска мъдрост. Такива уроци трудно се забравят, даже и да имате прекрасно чувство за хумор.

1. Мама ме учеше да уважавам чуждия труд: «Ако сте решили да се борите или биете, изчезвайте на улицата. Току що измих пода.»
2. Мама ме учеше да вярвам в бог: «Моли се, тази гадост да се изпере!»
3. Мама ме учеше да мисля логично: «Понеже аз казвам, затова!»
4. Мама ме учеше да мисля за последствията: «Ако сега се измъкнеш през прозореца, няма да те взема с мен в магазина!»
5. Мама ми обясняваше причинно-следственните връзки: «Ако веднага не престанеш да ревеш, така ще те нашляпам».
6. Мама ме учеше на издръжливост: «Няма да мръднеш от масата, докато не изядеш всичко!»
7. Мама ме учеше смело да гледам в бъдещето: «Само почакай, в къщи ще си поговорим!»
8. Мама ме учеше на основите на самолечението: «Ако не престанеш да си въртиш очите, ще останеш така за цял живот».
9. Мама ме учеше да бъда гъвкав: «Погледни си врата, колко е мръсен!»
10. Мама ме учеше на екстрасензорика: «Облечи си пуловера, знам че ти е хладно!»
11. Мама ме научи как да порасна: «Ако не ядеш зеленчуци, никога няма да пораснеш».
12. Мама ми преподаде основите на генетиката: «Всичко това ти е от баща ти!»
13. Мама ми обясняваше, как да се държа: «Престани да се държиш като баща ти!»
14. Моята мама ме учеше да вярвам в невъзможното: «Виждам те напълно».
15. Мама ме учеше да виждам красивото навсякъде: «Пак си направил свинщина в стаята си».
16. Мама ми обясняваше откъде идва мъдростта: «Поживей малко като мен и после разсъждавай!»
17. Мама ме учеше да се шегувам: «Като си отрежеш крака с резачката, не идвай да ми ревеш!»
18. Мама ме учеше да живея в реалността: «Милион пъти съм ти казвала – престани да преувеличаваш!»
19. Мама ме учеше да не завиждам: «По света живеят милиони бедни деца, които нямат такива прерасни родители като теб!»
20. Но най-важното е, че мама ме научи да преодолявам невъзможното: «Затвори си устата и си яж супата

Няма коментари: